V zmysle prijatého a schváleného Zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov v znení neskorších predpisov (ARS) bolo Združeniu sociálno – právne poradenstvo pre každého rozhodnutím Ministerstva hospodárstva SR č. 13762/2018-3030-21322 zo 16. apríla 2018 schválené ako oprávnený subjekt alternatívneho riešenia sporov (ARS). Dátumom zaradenia medzi subjekty ARS je 07.05.2018. Z dôvodu COVID 19 sme museli ukončiť našu činnosť a k 31.07.2020 sme požiadali o VÝMAZ z registra ARS. Týmto ukončujeme našu činnosť v roku 2020.
Názov subjektu |
Združenie sociálno-právne poradenstvo pre každého |
Sídlo |
Pod Lipovým 29, 841 07 Bratislava |
Adresa na doručovanie |
Pod Lipovým 29, 841 07 Bratislava |
Elektronická adresa |
hofmannovasak@gmail.com |
Telefonický kontakt |
0918587571 |
IČO |
42357926 |
Štatutárny orgán |
predsedníčka a štatutárna zástupkyňa JUDr. Ľubica Hofmannová |
Bankové spojenie |
IBAN SK73 0200 0000 0035 6130 1253 |
Druh žiadateľa |
právnická osoba založená alebo zriadená na ochranu spotrebiteľa |
Adresa webového sídla |
|
Adresa na podávanie elektronických podnetov |
|
Druhy spotrebiteľských sporov, ktoré bude žiadateľ riešiť |
žiadateľ bude riešiť všetky druhy sporov s výnimkou sporov a podnetov: - z oblasti organizovaných zájazdov a dovolenkových služieb - z oblasti služieb leteckých dopravných služieb - z oblasti ochrany práv cestujúcich v námornej doprave - podnetov z internetového obchodu, pri predaji tovarov a služieb cez internet z oblasti ochrany práv pri poskytovaní finančných služieb |
Fyzické osoby, ktoré budú riešiť spory v mene žiadateľa |
|
Meno, priezvisko, titul |
JUDr. Ľubica Hofmannová |
Meno, priezvisko, titul |
JUDr. Renáta Bolgačová |
Právne predpisy, podľa ktorých Združenie SPPPK postupuje pri riešení sporov |
Zákon č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov
|
Možnosti riešenia spotrebiteľských sporov:
1. Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu, alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva.
2. Spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie ARS (ďalej len „návrh“) subjektu ARS Združenie SPPPK, ak predávajúci na žiadosť, reklamáciu odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania.
3. Spotrebiteľ musí využiť všetky zákonom dané možnosti pred tým, ako sa obráti na príslušný subjekt ARS SPPPK, napr. uplatní si svoje právo v reklamačnom konaní, o riešenie formou ARS môže spotrebiteľ požiadať po tom, ako uskutoční s predávajúcim komunikáciu vo veci nápravy.
ARS sa nevzťahuje na spory,:
1. v ktorých si uplatňuje právo predávajúci voči spotrebiteľovi
2. riešené predávajúcim alebo treťou osobou, ktorá je s predávajúcim v pracovnoprávnom vzťahu alebo obdobnom právnom vzťahu
3. súvisiace so službami všeobecného záujmu poskytovanými bezodplatne
4. súvisiace s poskytovaním zdravotnej starostlivosti alebo so službami súvisiacimi s poskytovaním zdravotnej starostlivosti
5. súvisiace s poskytovaním vysokoškolského vzdelávania alebo ďalšieho vzdelávania verejnou vysokou školou alebo štátnou vysokou školou
V prípade Vášho záujmu o riešenie sporu cez spotrebiteľské centrum t.j. naše Združenie SPPPK, prosíme o doručenie Návrhu na začatie alternatívneho riešenia sporu na adresu:
Združenie sociálno-právne poradenstvo pre každého, JUDr. Ľubica Hofmannová, Pod Lipovým 29, 841 07 Bratislava 49.